Missä niitä ihmisiä tapaa?

Ollaan tässä pienellä porukalla hieman pohdiskeltu, että missä näitä hurmaavia lesbo- ja bi-naisia tapaa? Missä he liikkuvat?

Ystäväporukkamme on lesbotermeillä määriteltynä yltiö-femme ja baareissa saammekin osaksemme vain huorittelua ja vittuilua tutustumisyritysten ja treffipyyntöjen sijaan. Unelmien naisen löytämisen baarista olemme siis jättäneet jo kokonaan pois laskuista. Suomen kulttuurin vuoksi et tietenkään voi kadulla kysyä edes eri sukupuolta edustavaa ulos, saati sitten saman sukupuolen edustajaa. Pitäisikö tässä kohtapuoliin laittaa Suomi24-palstalle ilmoitus, että parikymppinen tyttömäinen tyttö etsii naisseuraa? Ystäväpiiriimme kuuluu lisäksemme ainoastaan heteroita, joten ystävien kauttakaan tuskin tutustumme muihin lesboihin.

Joten huomio naisista kiinnostuneet naiset, missä teitä oikein tapaa? Vai onko kyse tosiaan siitä, että femme-tytöt eivät kiinnosta nykylesboja?
  • 2 / 24
  • Starling
  • 1.12.2009 19:47
Uskoisin, että kyllä kiinnostaa. Mutta jos "yltiö-femmet" istuvat porukalla baarissa, eivätkä ilmaise (mitä näitä tapoja nyt on, itselle ainakin kunnon katsekontakti ja hymy on melko voittamaton) kiinnostustaan, niin aika rohkea nainen saa olla joka porukan sekaan uskaltautuu. Jos on "yltiö-femme", niin kannattaa kokeilla aloitteen tekemistä, eikä odottaa, että lesbot uskaltautuvat jutulle. Jos joku on kanssani erimieltä (eli uskaltaa iskuyrityksiin), niin eipä voi muuta kuin kadehtien ihailla rohkeutta ja toimintaa.
Voi olen miettinyt tätä ihan samaa asiaa. Olen itsekin naisellinen maskuliinisemmista naisista (miksei silloin tällöin feminiinisistäkin) pitävä nainen, ja olen aika sisäänpäin kääntynyt persoona eli en ota kontaktia helposti oikein kehenkään. Siksi mun on vaikea itse mennä tekemään aloitetta, mutta eipä sitä tulla minullekaan tekemään koska minusta on vaikea lukea mitään signaaleja. Ainakaan lähellekään sitä varmuutta, että uskaltautuisi tulemaan sinne heteronaisporukan sekaan minua hakemaan. Miehet yrittää iskeä kyllä, mutta kun ei niin ei. Se on aika pattitilanne kun kavereina on vain heteroita (tai pari hieman bi henkistä korkeintaan), pienellä paikkakunnalla, ja kun lähtee ulos, tai vaikka vaan kouluunkin, korkokengissä ja minihameessa niin eipä sitä seuraa löydy vaikka kääntäs jokaisen kiven ja kannon. Voin sanoa, että olen menettänyt aika tavalla toivoni, ja lyömässä rukkasia naulaan.
Toivottavasti saadaan tähän keskusteluun jotain luovia vastauksia ja uusia ajatuksia aiheesta :}
  • 4 / 24
  • Ihanainen
  • 4.12.2009 16:31
Suzanne: kyllä mä ainakin pidän naisellisista naisista :)
Ihmettelin, mikä siinä niin kauheeta olisi laittaa se ilmoitus? Onhan se vähän niin kuin etsisi neulaa heinäsuovasta mutta kyllä niitä neulojakin sieltä joskus löytyy. Suuremmalla todennäköisyydellä kuin että tulisi kadulla vastaan.

En minäkään heterobaarissa uskaltaisi mennä juttelemaan naiselle iskemistarkoituksella. Hymyillä kyllä uskallan ja katsoa sillee. No ehkä jos siihen katseeseen ja hymyyn saisi vastakaikua niin sitten ehkä... Mutta en kyllä usko että heterobaarista ketään löytyisi. Olisipa se helppoa jos lesbon voisi tunnistaa toinen lesbo mutta niin että muut eivät. Mutta tällä en nyt tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi ajella hiuksensa ja näyttää stereotyyppiseltä lesbolta, sillä itse en ainakaan kiinnostu naisista jotka näyttävät miehiltä. Toki jokainen saa näyttää siltä miltä haluaa.

Voisihan täällä Lepakkolaaksossakin huhuilla samalla suunnalla asuvia ihmisiä ja tavata heitä...
Paras tapa järjestää ihmissuhdevaikeuksia on hankkia parisuhde kaukomailta.

Ellei homma onnistu omissa ympyröissä, mitä todennäköisimmin se menee pieleen toisesta kulttuurista ja pitkän välimatkan takaa hankitun kumppanin kanssa.
Hei Suzanne,

Yhdyn edellisiin kommentteihin, että varmasti löytyy lesboja joita kiinnostavat vain femme-tytöt! Eri asia kuinka kohdata ja havaita mahdollinen tuleva kumppani ns. heinäsuovasta. Itse olen ulkonaisesti enemmänkin sporttinen, (en miehinen), kuin femmetyyppinen. Femmeys tulee kyllä esiin myös ulkonaisesti mutta ei siis yltiö-femmenä, ja keskusteluissa. Kiinnostun ja sytyn omanlaisistani tyypeistä vaikkakaan en sulje pois mahdollisuutta kumppanuuteen femmenaisen kanssa, sillä persoona ratkaisee loppupelissä.

On kuitenkin vaikea havaita esim jos baarissa tai kahvilassa on femmeporukkaa kuka on kiinnostunut naisesta. Kuten edellä sanottiin niin kiinteä katsekontakti ja hymy tehoaa ja kiinnostus herää itsellänikin... ja yllättäin voi silloin saada vastakaikua....
Hyvä idea heitettiin täällä ilmaan eli Lepakkolaaksossa huhuiltaisiin kuka , ketkä asuisivat suunnilleen samalla seudulla ja voisivat siten tapailla.

Joten tytöt, älkää heittäkö kirvestä kaivoon... ;)
  • 8 / 24
  • Ihanainen
  • 12.12.2009 21:11
Niin ja vielä lisäisin, että te jotka asutte Helsingissä, teillä on pikkuisen paremmat mahdollisuudet löytää se neula heinäsuovasta, tai paremminkin heinä neulasuovasta. Neiti kesäheinä neulasuovasta. Olen hieman katkera siitä... eräässä seuranhaku nettipalvelussa tässä maakunnassa treffi-ilmoituksia 17 kun taas pelkästään Helsingissä 122. (Puhun nyt lesbo/bi naisten ilmoituksista.) Ja siellä myös monta homobaaria, -kahvilaa, setan bileitä, keskusteluryhmiä... yms. ja lisäksi muidenkin kuin setan järjestämiä kaikkia noita... Tässä maakunnassa 0 kpl. Naapurimaakunnassa joskus harvoin seta järjestää jotain bileitä. Meistäkin, jotka kirjoittelevat täällä laaksossa, suurin osa asuu Helsingissä. Täällä päin asuu varmaan vain jotain muutama...
  • 9 / 24
  • suzanne
  • 13.12.2009 19:52
Kiitoksia kommenteista, tuli heti vähän toiveikkaampi olo. Ehkä täältä jostain vielä löytyy joku.

Itsehän olen kyllä sellainen ihminen, että katsekontaktit lähtee heti kun joku kiinnostava on näköpiirissä, joten siitä ei pitäisi olla kyse. En sitten tiedä, että ajatteleeko lesbotytöt että ollaan vain joukko kokeilunhaluisia heteroita vai mistä on kyse. Pitäisi varmaan vain rohkaistua ja mennä puhumaan, ei kai niitä vittuilujakaan voi loputtomasti osakseen saada.

On käynyt mielessä kyllä myös mennä mukaan SETAn toimintaan, viime talvena meni muistaakseni Yksinäisten sydänten kerho tms, sehän sopisi mulle hyvin, siellä ainakin luulisi olevan ihmisiä, jotka on samassa tilanteessa.
Ja tähän voisi vielä heittää päälle kysymyksen, että missä te ihmiset käytte nykyään täällä pääkaupunkiseudulla? Oon ite pitäny vähän taukoja ja nyt aloin taasen käymään ja tuntuu että DTM on nykyään täynnä heteropareja (ihmekkös toi kun se on rankattu niin monessa lehdessä yhdeksi HKI:n parhaaksi baariksi) eli heräs kysymys että onko kaikki siirtynyt johonkin muualle? Mihin kannattais mennä bongailemaan tyttöjä?
Voisin teille femmeiltä kysyä että missä teitä tapaa?=D
Olen nimittäin huomannut itselläni suuren ongelman esim.kyseisessä homopaikassa nimeltä dtm, ettei
siellä enää nykyään tiedä kuka tytön näköisistä tytöistä on bi/lesbo tytteleitä. Ja eihän sitä viitsisi mennä
ottamaan nokkiinsa heteroilta, sinne kun tulevat ja kohtaukset saavat mikäli vahingossa edes hipasee tungoksessa=D
Vai eikö myöskään minunlaisia hieman poikamaisia mutta naisellisista naisista kiinnostuneita ole olemassa? 0_o
No DTMssä on vähän se huono puoli nykyään, mutta ainakin meidän porukka käy satunnaisesti kerran kuussa siellä edelleen. Ja ensi lauantaina suunnataan meidän femmeporukan kanssa kattomaan Ruma, jossa meidän kuulopuheiden perusteella käy lesboja :--))

Omista kavereista muutama tykkää kanssa femmeistä ja kyllä ne on sieltä heteroilta käynyt tanssiseuraa kyselemässä vahingossa, mutta ei ne tytöt DTMssä tunnu kauheesti pahakseen pistävän, kunhan naureskelee että on heteroita :) Siitä vaan juttelemaan, femmet aika yleisesti odottelee että "butchit" tulee eka juttelemaan. Me saatetaan vaikka tuijotella koko ilta samaa butchia mutta ei uskalleta tulla puhumaan...
itselläni on aika sama ongelma, en tiedä mistä ittelleen naisen löytäis... asun niin pienes kaupungis (jämsässä), et täällä on tosi huono löytää yhtään ketään kivaa naista. Tai no en kylläkään tunne ainuttakaan lesboa lähialueelta :( ei edes kovin läheltäkään tarvis olla, kyllä meitsi pääsis kauemmaski käymään. Olen rakkauden eteen valmis mihin vaan : )

antakaa riutuvalle vinkki mistä löytää kiva nainen :) pitäskö meitin alkaa kahlaamaan sitä suomi24:jää läpi? : D

/: pienenä edittinä lisään että olen femme ja tykkäisin jos löytäisin femmen naisen :)

en tiedä olenko itse vaan ihan titityy, vai miksi tekstini vaikuttaa tosi... oudolta :o ilman rakkautta on pää menny sekasin xD
Juttelin mun ystävän kans ihmissuhteista ja mä sanoin, et en oo syyllinen siihen et mul ei oo hirveesti ihmissuhteita, koska oon yrittänyt koko ajan, mut kundit ovat must outoja, koska a) suurin osa kaapissa b) ei saa kunnollista vastausta, kun kysyy c) moni ei haluu ystäviä ollenkaan; en tiedä, mitä ne haluu ja mis fantasioissa ne elää d) sukulaiset ei haluu olla mun kans tekemisissä e) heterot ei yleensäkään ja jos niin alkoholisteja tms himmeitä

Mut tosiasia ja fakta on, et suomalaisilla ei ole kuin muutamia ystäviä joihin pidetään yhteyttä et kun facebookissa frendejä kerätään toista sataa ni se ei oo totuus ja sitten kun tutkittiin kouluampumisia, niin todettiin et suomalaiset ovat etäisiä et se siit yhteisöllisyydestä, jota siis ei oo. Meil on vaan tapana esittää parempaa kuin ollaan ja valehdellaan päin näköö. Ollaan siis vieraskoreita.

Suuri osa kundeista haluu vaan panoja.
Tosta dtmstä sen verran, että onhan se tosiaan aika heterovaltainen, mutta älkää antako sen lannistaa. Lauantaisin dtmssä on hiukan vanhempaa ja 'homompaa' porukkaa, perjantaisin siellä on siis enemmän nuoria heteroita kuin lauantaisin.

Jos menet kahdestaan naispuolisen tai heteronnäköisen miehen kanssa mamaan, voit olla aika varma siitä ettei sinun suhteesi tulla tekemään aloitetta. Jos mamaan menee nimenomaan tutustumaan uusiin ihmisiin sillä mielellä että ehkä joskus löytäisi jonkun, kannattaa mennä joko kaveriporukalla, jolloin on vapaampi juttelemaan muiden kanssa - tai yksin, niin kuin itse teen.

Hymy, katse silmiin - niillä pääsee jo pitkälle :) Mulle on tosi monesti tultu juttelemaan baaritiskillä, tupakkakopissa, tupakkapaikalla ja tanssilattian reunassa ilmeisesti vain sen takia, että hymyilen ja katson silmiin ja koska olen usein yksin liikenteessä, mua on helpompi lähestyä. Joskus joku jälkeenpäin kertoi seuranneensa tunnin sivusta sitä olenko yksin vai en, ennen kuin uskaltautui juttelemaan. Hänen seurassaan olikin loppujen lopuksi kiva ilta vaikkei siitä mitään pidempikestoista syntynytkään.

Itse teen myös mieluiten aloitteen jos arvelen naisen ehkä olevan yksin liikkeellä, koska niin monta kertaa miehen kanssa liikkuva osoittautuu heteroksi ja nainen, vaikka tytöistä tykkäisikin, on sen verran lojaali ettei ala pidemmille juttusille, koska kaveri jäisi siksi aikaa yksin. Pari kertaa olen myös ollut tilanteessa jossa naisen, jonka kanssa olen jutellut, tyttöystävä on saanut mustasukkaisuuskohtauksen luullen että yrittäisin hänen naistaan iskeä. Kaksin liikkuvista naisista kun ei ikinä tiedä, onko kyseessä pariskunta vai kaverukset. Turpaani en halua saada, joten kaksistaan liikkuvat naiset jäävät multa väliin ellen ole ihan varma siitä ettei kyse ole pariskunnasta, sen verran itsesuojeluvaistoa löytyy...

Kovassa humalassa olevia tietty vältän, enkä suosittele rohkaisuryyppyjä muillekaan. Pidän siis nimenomaan femmeistä, eikä omasta habituksestanikaan näe suuntautumistani. Multa ainakin voi ihan suoraan kysyä olenko yksin liikenteessä ja tykkäänkö tytöistä. Yleensä vastaan siihen syssyyn että sinkkukin olen, jos olen kiinnostunut naisesta jonka kanssa keskustelen. Selviävät nekin asiat heti 'kättelyssä' ;)
Hei Samppanja,
Kirjoitit että lauantaisin dtm:ssä käy vanhempaa porukkaa ja samoin mamassa?. Minkä ikäistä suunnilleen? Itse olen päälle neljänkympin ja olen ajatellut että näissä paikoissa käy enimmäkseen kolmekymppisiä tai pitkälti alle neljäkymppisiä.... onko myös minun ikäisiä... En ole vielä käynyt tutustumassa paikkoihin mutta mahdollisesti kyllä tulevaisuudessa.
DTM on kaksikymppisten mesta. Jos sinne menee nelikymppinen vois olla monien isi tai äiti.
Dtm ja Mama ovat sama paikka. Paikan alkuperäinen nimi on Don`t tell mama, josta molemmat lyhenteet ovat tulleet. Nelikymppiselle parempi paikka on minusta Hercules, ainakin jos viihtyy ikäistensä seurassa. :)
omasta suuntautumisesta viestimiseen on hyvä keino myös esim. sateenkaaripinssi, -rannekoru tms. itse käytän aina rannekorua jossa on sateenkaarenvärisiä helmiä, tosin taitaapa tän suuntautumisen musta muutenkin päällepäin nähdä......
Moi hesake,

Dtm:ssä (eli mamassa) käy normiperjantaisin pääosin vähän päälle 22-vuotiaita, arvioisin että bilettäjien keskimääräinen ikä nousee parilla/muutamalla vuodella lauantaisin. Kolmekymppisiä on vähän sekä pe että la. Nelikymppisiä naisia lähes olemattoman vähän ja hekin joiden kanssa olen iästä normilauantaina keskustellut tai joiden olen arvioinut olevan yli nelikymppisiä, ovat pääosin satunnaisia paikalle 'eksyneitä' hetskunaisia jotka ovat liikkeellä miesseuralaisen kera. Normilauantailla ja -perjantailla tarkoitan iltoja, jolloin mamassa ei ole naistenbileitä.

Naistenbileissä (Hesetan Hehku ja L-World) on myös kolme-nelikymppisiä, kaksi- ja kolmekymppiset kuitenkin selkeänä enemmistönä. Mummolaakson klubi-illat ovat varmaan parhaat yli nelikymppisten bileet, jos siis haluaa tutustua oman ikäisiinsä. Siellä käy kyllä parikymppisiäkin, mutta ikäjakauma on paljon laajempi kuin muissa naistenbileissä. Kannattaa käydä katsomassa mitkä näistä tuntuvat eniten omimmilta bileiltä :)

L-Worldeja juhlitaan käytännössä aina Dtmssä, Mummolaakson bileitä yleensä Wäiskillä, Hehkun sijainti vaihtuu ajoittain. Tiedot seuraavista bileistä, niiden ajankohdista ja sijainneista löytyvät sivuilta:

http://www.mummolaakso.fi/
http://www.heseta.fi/hehku/seuraavat_bileet/
L-World http://www.facebook.com/group.php?gid=5226105628

Tän viikon perjantaina on muuten Hehkun 8-vuotisbileet, tällä kertaa Bottalla :)
Thanks Samppanja, tarkasta informaatiosta. Ajattelinkin että naistenbileissä käy eri ikäistä porukkaa...
Mä taas koen että joka paikassa on vaan butch tyyppisiä, itse kun haluaisin löytää todella naisellisen naisen. Itsekään en mikään butch ole, mutten myöskään yltiö femme mutta ottaisin mielelläni sen tyyppisen naisen vierelleni :D

Tosin mistä sellaisen löytää?
Minä oon ollut aina siinä uskossa että femmet ovat kiinnostuneita miehisistä naisista ja sitten toisinpäin. itse olen aika ristiriitainen persoona kun mussa on jotain todella poikamaisia piirteitä ja sitten kuitenkin huolehdin ulkonäöstä ja meikkaan ja pidän mekkoja(kin) ja korkkareita ... mutta olen kiinnostunu paljon enemmän poikamaisista tytöistä mitä femmeistä.. mutta ei se femmekään ole mikään poissuljettu asia, kun mulle enemmän merkkaa kemia ja muu sellainen. kokonaisuus. :)