Desmond Tutu: Jumala itkee (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Geschwitz
  • 8.9.2008 22:40
Vaikka olen ateisti, Tutun agenda tuntuu siltä että sen takana voi olla. Väliäkös sillä millä perusteilla tässä ollaan ihmisten tasa-arvon kannalla. Ja olis kiva kuulla S Palinin näkemys tasa-arvosta, kenelle se kuuluu ja kuka joutuu h..tiin.
  • 2 / 7
  • Napalmia
  • 8.9.2008 23:10
" Viime vuonna Tutu pyysi anteeksi niitä tapahtumia, joista homot ovat joutuneet kärsimään ja joissa kirkko on ollut osallisena. "

Vihdoinkin ensimmäinen kristillisen kirkon edustaja, joka tekee tällaisen lausunnon. Suomalaisista piispoista eikä papeistakaan sen puoleen ole yksikään tehnyt mitään vastaavaa kädenojennusta.
  • 3 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 9.9.2008 6:59
Napalmia kirjoitti: " Suomalaisista piispoista ... yksikään tehnyt mitään ..."

Napalmia ei seuraa asioita vaan lausuu mitä sylki suuhun tuo.

Kuopion piispa Riekkinen on nimenomaan ottanut kantaa homojen puolesta jo useita kertoja ja saanut änkyröiden vihat päälleen.
  • 4 / 7
  • Kalle af
  • 9.9.2008 10:16
Niin, ja on meiltä papeiltakin tullut kädenojennuksia. Lisääkin voisi tietysti tulla...

Tutu on kyllä sankareitani.
  • 5 / 7
  • pohojalaane
  • 9.9.2008 14:50
Tähän seksuaalivähemmistöjä tukeviin kirkonihmislistaan voisi myös lisätä Liisa Tuovisen, joka taannoin siunasi naisparin liiton. Se oli mielestäni rohkea veto, koska ennalta oli taatusti arvattavissa millainen mölinä asiasta nousee. Tuovinen on mun idoli ja syy miksi vielä kuulun kirkkoon.
  • 6 / 7
  • Puutarhuri Peipponen
  • 9.9.2008 18:37
Kirkon vihollisiin voisi lisätä myös Liisa Tuovisen ja Leena Huovisen, jotka ajavat kirkosta pois ne, jotka edelleenkin kaikista maailman tuulista huolimatta haluavat pitää Raamatun Raamattuna. Tuovinen ja Huovinen ovat syitä, miksi minä luultavimmin eroan kirkosta lähikuukausina.
  • 7 / 7
  • Public eye
  • 9.9.2008 19:48
Arvon PP taitaa unohtaa, että kirkkoja on monia, ei vain yhtä Kirkkoa. Näin ulkopuolisena tarkastelijana on vain tervettä kehitystä, että joukosta poistuvat ne, joiden pirtaan kyseisen yksittäisen kirkon ajattelutapa ja opilliset tulkinnat eivät sovi. Vapaa maa, vapaavalintainen uskonto. Toiset näkevät Raamatussa rakkauden sanoman, toiset taas vain tiettyihin valikoimiinsa lainkohtiin perustuvaa tulta ja tulikiveä farisealaisen omahyväisyytensä tueksi.