Viranomaisten valeavioliitto-oletus yleinen (juttukommentit)

Homo- ja transfobia on poliisivoimissa valitettavan yleistä. Vastahan oli uutisia siitäkin että enemmistö poliiseista on oikeistokonservatiivejä.

Kyllä tässä ko. tapauksessa vaikuttaisi olevan taustalla sekä homo että transfobia Kuopion poliisissa. Tietää sitten vastaisuudessa että ko. poliisilaitokseen ei ole pahemmin luottamista.

Mielestäni tämä tapaus pitäisi tutkia uudelleen ulkopuolisen tahon toimesta ja tässä tapauksessa selvään syrjintään syyllistynyt poliisi(t) pitäisi erottaa tehtävästään.
  • 2 / 6
  • JAMPPA
  • 25.4.2016 21:35
Minä ainakaan en luota poliisiin. Sen verran oikeistokonservatiivinen laitos kyseessä, että en edes odota tasapuolista kohtelua poliisilta. Siksi vältänkin viimeiseeen asti asioimista poliisin kanssa.
  • 3 / 6
  • human
  • 25.4.2016 22:08
Mielenkiintoista tekstiä uutisessa nämä:
"Jommankumman raskaus olisi voinut olla viranomaisille syynä puoltaa maassaoleskelulupaa."
"Rytsy korjasi sukupuolensa 20 vuotta sitten. Sitä ennen hän eli miehenä"

Voisiko Rytsy tulla siis nykyisin raskaaksi? Siis kun jutussa on tuo "jomman kumman raskaus".

Sinällään noita ulkomaisten aviopuolisoiden käännytyksiä tosiaan on, sekä heteroita että hlbt-ihmisiä koskevia, sekä myöskin lumeavioliittojakin. Niissä yhtenäiset perusteet maassa olisivat varmasti tarpeen, ellei sellaisia jo ole.

Asiahan tulee sitten jatkossa vielä aiempaa hankalammaksi isolle osalle suomalaisia, jos ulkomainen puoliso ei saa täältä heti töitä, koska muuten hallituksen suunnittelema suomalaisen puolison 3300e vähimmäiskuukausituloraja on monelle este. Toisaalta se toki myö ehkäisee ulkomaalaisten, köyhemmistä oloista olevien riskiä joutua taloudelliseen, unelmien pettymyksen elämänloukkuun täkäläisen puolison kanssa.

Kommenttia muokattu: 25.04.2016 klo 22:17
  • 4 / 6
  • Yesman
  • 26.4.2016 17:27
"Voisiko Rytsy tulla siis nykyisin raskaaksi?"

Jos kyseessä on transnainen, niin ei. Kohdunsiirto ei kuulu korjausprosessiin.
Raskaus edesauttaa myös esimerkiksi kaupungin asunnon saamista, sukupuolesta huolimatta. Tämän sain tiedustellessani missä mättää kun olen home-vesivauriokämppäni kanssa kiirreellisenä siirretty jonon kärkeen ja naispuolinen tuttavani sai kämpän ennen minua samalta alueelta lyhyemmällä hakuajalla.