Aitoa avioliittoa kampanjoivien teltalla tihutyö (juttukommentit)

  • 1 / 11
  • Havainnoija
  • 14.8.2015 16:54
Kaksi mahdollisuutta. Tekijät ovat fundisten kampanjan vastustajia tai sitten fundikset itse. Epätasa-arvoista avioliittolakia ajavien homo-ongelmaisten fundisten kampanjan perustan muodostavat homoviha, valehtelu, uhriutumimen ja marttyyriksi heittäytyminen, joten siinä mielessä heiltä voi odottaa mitä tahansa, mutta katsotaan nyt, josko tekijät saadaan kiinni.

Sattui muuten sopivasti, että tihutyö tapahtui heti sen jälkeen kun Aito pusu -flashmob tuli tietoon. Eräs kommentoija esitti heti flashmobin julkistuksen jälkeen halveksuntansa ja vihansa homoja ja sateenkaariperheitä kohtaan kirjoittamalla mm.: ”Itse kyllä suosin ihan henkilökohtaisesti oman mielipiteeni ilmaisemista jok' ikiselle homoseksuaalille, jonka tapaan. Ja varsinkin niille, ketkä työntävät lastenvaunuja” jne. Kommentoija hekumoi myös väkivallalla samaan tyyliin kuin eräs ranneliike.netiin sekopäisiä kommentteja väsäävä hihhuli.

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=27856101&postID=3321863730790975434&bpli=1
Tämä homo-ongelmaisiksi, fundamentalisteiksi ja ties miksi nimittely tulee vielä johtamaan paljon pahempiin yhteenottoihin. Olen jo pitkään sitä sanonut, että tilanne kärjistyy, ja se tekee sitä edelleen ja parhaillaan.

En sitten tiedä, miten se päättyy. Todennäköisesti mellakkaan jossa moni satuttaa itsensä. Kas kun toinen osapuoli sanoo ettei se käy, ja toinen sanoo että käy.
Eiköhän vandaalit jää kiinni valvontakameroiden kuvista. Niitähän nuo nurkat ovat väärällään.
  • 4 / 11
  • TjaaTjaa
  • 14.8.2015 17:24
Asialla varmaankin yksittäinen häirikkö. Mahdollisesti myös anarkistit eli porukka, joka ovat rikkonut PS:n vaalitoimiston ikkunoita ja itsenäisyyspäivänä mellakoinut vahinkoja aiheuttaen.
  • 5 / 11
  • TjaaTjaa
  • 14.8.2015 17:55
> Olen jo pitkään sitä sanonut, että tilanne kärjistyy

Ja minä edelleenkin sanon: höpöhöpö. Tämä on hekilökohtainen toiveesi, koska ilmeisesti olet menettänyt uskon siihen, että laki enää demokraattista tietä muuttuisi. Ja olet oikeassa. Ei se muutukaan.

Yksittäisestä pienestä ilkivallanteosta ei voi päätellä mitään laajempaa. Pikemminkin näyttää siltä, että suurin osa ihmisistä on jo aika välinpitämätön koko avioliittolain suhteen. Selkä indikiaatio tästä on se miten vähän julkisia tukijoita tämä Aito Avioliittoliike on saanut ja miten vähän ja vaivalloisesti nimiä kertyy. Nyt siis laajasta mediahuomiosta huolimatta.

"Fundamentalisti" ei edes ole mikään haukkumasana. "Hihhuli" voi olla lievästi pejoratiivinen mutta suurinpiirtein tekee oikeutta kohteellensa. Sen verran tolkutonta on meno fundispiireissä ainakin näissä homoasioissa.

Odotellaan nyt kaikessa rauhassa sitä tasa-arvoisen avioliittolain voimaantuloa 2017. Ja vietellään sitten mukavia kesähäitä :) Ehkäpä jo kesällä 2017 Irja Askola vihkii tai ainakin siunaa Helsingin Tuomikirkossa ensimmäisen kauniin valkoisiin pukuihin pukeutuneen miesparin. Tule sinäkin Tjaas viettämään miesparin ihania kesähäitä Senaatintorille niin saat jotain mukavampaa ajateltavaa näitten radikalisaatiofantasioitten tilalle:)
Todella ikävä ja edesvastuuton teko.

Tällaisella ilkivallalla saadaan aikaan myötätuntoa AA-toimijoita kohtaan. Ilkivaltaan turvautuvat saavat tulokseksi aivan päinvastaista, kuin mitä he luulevat tavoittelevansa.

Nuo tekijät saisivatkin jäädä kiinni ja joutua korvaamaan tekemänsä vahingon. Suomessa on ja pitää olla oikeus ilmaista mielipiteensä julkisesti tulematta häirityksi taikka estetyksi, kunhan pysytään säädettyjen lakien puitteissa.
"Tämä homo-ongelmaisiksi, fundamentalisteiksi ja ties miksi nimittely tulee vielä johtamaan paljon pahempiin yhteenottoihin. Olen jo pitkään sitä sanonut, että tilanne kärjistyy, ja se tekee sitä edelleen ja parhaillaan."

...ja väkivalta uskonnon nimeen jatkuu. Satukirjan nimeen on kuollut ja kärsinyt niin paljon ihmisiä että uskonto pitäisi kieltää lailla joka maassa nyky-aikana.
  • 9 / 11
  • SaintJudy
  • 14.8.2015 20:20
"---Olen jo pitkään sitä sanonut, että tilanne kärjistyy, ja se tekee sitä edelleen ja parhaillaan.
En sitten tiedä, miten se päättyy. Todennäköisesti mellakkaan jossa moni satuttaa itsensä."

Kumma kyllä tasa-arvoinen avioliittolaki ei provosoinut nimenkeruullaan tämän kaltaisia kansalais-aktivismi... tarkoitan siis yleisesti tuomittavia tekoja. Kukaan ei liputtanut laki-aloitetta vastaan. Kannattaisikohan AA:n lopettaa provosointi?
Jotenkin toivoisin, että vastareaktio kanavoituisi enemmän vaikka Turku Priden kautta. Nythän olisi oiva tilaisuus tehdä yleisöennätys Turku Pridessa. Reaktio positiivisen kautta.

Olin ajatellut mennä huomenna lauantaina ihmettelemään Aitio Avioliitto telttaa sopivan etäisyyden päästä, mutta nyt kun vähän mietin asiaa: taidankin körötellä Turkuun ja osallistua Prideen siellä.

(PS. neljä autopaikkaa vapaana, jos joku haluaa tulla mukaan :) Auto on PIENI ja VANHA, mutta kolme mahtuu taakse ja yksi pelkääjän penkille. Turku Pride kokoontuminen klo 13.30, joten lähtö Helsingistä sanotaanko klo 11. Haen mukaantulijat Pohjois-Haagan asemalta klo 11. Neljä ekaa pääsee kyytiin (näyttäkää vaikka sateenkaarilippua)

(ja jos on halukkaita mukaan tulijoita, ilmoittakaa vaikka jo täällä tänä iltana)
Kommenttia muokattu: 14.08.2015 klo 20:27

Kommenttia muokattu: 14.08.2015 klo 20:28
Varsinaista mustamaalausta, mutta kenen mustepullosta muste on lähtöisin? Voisin jopa uskoa että kannattaisi Aito Aviihelvetin tutkia omaa kirjoituspöytää, puuttuko sieltä.