Kiovan pride-marssi onnistui (juttukommentit)

  • 2 / 4
  • human
  • 6.6.2015 21:57
Se on noissa ortodoksisuuden riivaamissa maissa vaikeampaa, kuin naapurimaassa Puolassa, jossa katoliset ovat jo uskoneet, ettei HLBT Pridestä ole haittaa ja Varsovan Pride (Parada Równości) on jo melkoisen suuri ja iloisen huligaani-vapaa tapahtuma.
Tässä videossa, viime vuodelta heterovihkiparikin tervehtii iloisesti heiluttaen Prideä:

https://www.youtube.com/watch?v=nDg3VYBaxH4

Tuonnehan voisi katolinen Timo Soinikin mennä marssimaan, katolisten HLBT-ihmisten seuraan ja näyttämään närhen munat venäläisille - Siis jos Soini uskoo Rakkauden ilosanomaan.

Kommenttia muokattu: 06.06.2015 klo 22:01
  • 3 / 4
  • Prod & gay
  • 6.6.2015 22:42
Rivaa vaan kuulu itse itseäsi. Ortodoksisuuden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. Loukkaat minun uskontoani ja uskonnonvapautta eri puolella maailmaa. Ja näinkö ajat homoseksuaalisuuden asiallista eteenpäin viemistä näissä maissa? Hyökkäys on paras puolustus.
Nämä Itä-Euroopan maat ovat vaan takapajuloita monin tavoin ja siitä on kysymys. Kohtuuden nimissä on toki sanottava ettei ort kirkko tue seksuaalivähemmistöjen oikeuksia mutta eipä ne kuule muutkaan kirkon sitä juuri tee. Poikkeuksiakin on. Olen ortodoksi ja homo ja molemmat asiat ovat minulle tärkeitä eikä kukaan 'riivaa' ketään.
  • 4 / 4
  • Havainnoija
  • 7.6.2015 17:45
"Ortodoksisuuden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä."

Ortodoksinen kirkko levittää homovihaa kaikkialla missä se toimii. Eniten tietenkin itäisessä Euroopassa, jossa ei ole syrjintäsuojalakeja ja vihapuhe saa vapaasti kaikua, joten kirkko rellestää täysin vapaasti. Ortodoksit levittävät homovihaa myös länsimaissa, jopa Islannissa ja Kaliforniassa, mutta vaikutus on pientä, sillä länsimaalaiset eivät herkästi hurahda epäinhimillisiin kultteihin.
Suomessa ortodoksikirkon vaikutus on lähes olematon, eikä se ole onnistunut myrkyttämään yhteiskuntaamme. Ylipappinsa Leo Makkonen päästelee silloin tällöin aivopierujaan, mutta tuuli vie ne mukanaan.