Tasa-arvoiselle avioliittolaille haastetaan tukijoita #metahdomme -hashtagilla (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • Havainnoija
  • 18.11.2014 14:00
Tukijoiden joukossa on nyt yli 300 yritystä. Milla Halme kertoo, että yritykset haastavat toisiaan ja asiakkaat yrityksiä.
Finnmatkat on luvannut tarjota häämatkan ensimmäiselle Suomessa vihittävälle samaa sukupuolta olevalle pariskunnalle viiden tähden hotellissa kaukomailla.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194941709186/artikkeli/matkatoimisto+lupaa+ensimmaiselle+samaa+sukupuolta+olevalle+avioparille+ilmainen+haamatka.html
---
Lisäys
Tännekin voi lähettää kommentteja:

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/matkatoimisto-tarjoaa-haamatkan-ensimmaiselle-samaa-sukupuolta-olevalle-avioparille/681717/

Kommenttia muokattu: 18.11.2014 klo 15:28
  • 3 / 4
  • Havainnoija
  • 23.11.2014 0:51
Tulevaisuus ainakin vaikuttaa valoisalta, sillä tukijoihin ovat liittyneet esimerkiksi Keskustan Opiskelijaliitto KOL (”Yhdenvertaisuuden, tasa-arvon ja rakkauden puolesta”), Kokoomuksen Naisten Liitto (”Tasa-arvoinen ja yhdenvertainen yhteiskunta kaikille. Tietenkin.”) ja Suomen Työväen Urheiluliitto monien muiden lisäksi.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura liitti tuki-ilmoitukseensa runon:
”Onpa tietty tietyssäni,
mesimarja mielessäni,
lempilintu liitossani,
sinisorsa suojassani,
jok’ on mieltynyt minuhun,
minä mieltynyt hänehen.
Hänell’ on ihanat silmät,
minulla syän suloinen.
Ei hän heittänyt minua
eikä yksin jättänynnä;
omaksenks’ on ottanunna,
kullaksensa kutsununna,
kaunoksensa katsonunna,
valkiaksensa valinnut.
Niin minä hänessa riipun,
sekä riipun jotta kiikun
niin kuin lintu lehtipuussa,
kuusen oksalla orava."
(Kanteletar, 2. kirja, runo 31.)

Kommenttia muokattu: 23.11.2014 klo 12:16
  • 4 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 23.11.2014 8:12
Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat alkavat hermostua. Edellä linkitetystä Kotimaa 24:n uutisen jälkeisestä keskustelusta poimin tulikivenkatkuisen kommentin osan:

"Joka kutsuu homoilun Pyhän Hengen hyväksymäksi, on antikristuksen henki, itse Perkeeleen apostoli. ...
Homo saa olla mutta jos yhdyt mieheen, olet KAUHISTUS JUMALALLE."

Minua on pitkään ihmetyttänyt se, kuinka tarkasti jotkut ihmiset tietävät sen mitä Jumala ajattelee. Pitäisin sellaista vähintäänkin heikkona perusteluna. ;-)