Venäjä häiritsi massiivisesti Open Games -kisoja Moskovassa (juttukommentit)

Venäläiset näyttävät elävän ihan omassa maailmassaan.
Mikään ulkopuolinen taho ei voi venäläistä hegemoniaa uhata, eikä "venäläistä kansanluonnetta" loukata, tapahtuipa se sitten Kotivenäjällä tai ulkomailla (Ukraina). Ovatko seuraavana "suojelun" tarpeessa Baltian maiden venäläistaustaiset asukkaat?

P.S. Lähimmältä esimieheltä (everstiluutnantilta) tuli suositus, että ei ihan kauheesti kannata kännätä, koska saattaa tulla kutsu...
  • 2 / 16
  • ERKKI - VAASA
  • 4.3.2014 19:42
Tämä Venäjältä jo Unkariinkin säteillyt hysteria saa yhä surkuhupaisempia muotoja. Loppujen lopuksi siitä koituu haittaa vain Venäjän kansainväliselle maineelle ja venäläisille itselleen. Asiahan nyt tosin ei tsaari Vladimiria sureta, hän kun voi tarvittaessa uhata naapureitaan vaikkapa ydinasein kuten muuan ylipainoinen miekkonen Pohjois-Koreassakin tarvitessaan tekee!
Tuohon Peten kommenttiin tarkennuksenna lisään Iltalehden uutisen alun.

- Pääkaupunkiseudulla voi näkyä ensi viikolla panssarivaunuja
Helsingissä ja Espoossa järjestetään ensi viikolla Länsi-Suomen alueellinen sotilaspoliisiharjoitus, johon osallistuu lähes 600 varusmiestä.

- Harjoitus kestää maanantaista perjantaihin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014030418093899_uu.shtml
Pitääkö tuollainen tapahtuma yrittää järjestää maassa missä mikään ei toimi ja hyväksyntää ei ole. Muistakaa, jos ei tykätä niin ei tupata!
Ei taida olla kaukana se, että hlbt-ihmisiltä mitta täyttyy venäläisiä kohtaan ja aletaan suorempaan toimintaan Venäjän ulkopuolella liikkuvia, Venäjän nykyhallinnon edustajia kohtaan.
Vaaleansinistä kermakakkua Putinin naamaan ja silleen...

Kommenttia muokattu: 05.03.2014 klo 01:38
  • 7 / 16
  • Jorma Hentilä
  • 5.3.2014 2:54
Erkki Vaasasta epäilee, että hysteria on Venäjältä yltänyt jo Unkariinkin. Tuskinpa. Unkarissa on ihan oma Viktor Orbanin johtama homokammoinen nationalistinen oikeisrtonsa sekä uusfasistinen Jobbik-puolue aseellisine kaarteinen. Orbanin puolue kuuluu samaan eurooppalaiseen puoöueeseen kuin Jyrki Kataisen kokoomuskin.
Aika ikävää verrata jobbikia kokoomukseen, sama kuin vertaisi Putinia arhinmäkeen, kommunistien jälkeläisiä molemmat
  • 9 / 16
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 7.3.2014 18:10
Aatenimikkeiden alle mahtuu monenmoista porukkaa. On asia erikseen, kuinka uskottavalta ja johdonmukaiselta jonkun aate vaikuttaa.

Kommunisteja on monenlaisia, eikä neuvostoliittolainen versio suinkaan edusta koko aatesuuntaa.

Kommenttia muokattu: 07.03.2014 klo 18:17
Itse en tiedä arhinmäen vanhemmista mutta jos arhinmäki on kommunisti niin minä olen uudelleen syntynyt lenin, ihan erilaiset mielipiteet enkä petä kansaa kapitalistien kanssa toisinkuin arhinmäki.

Ja kokoomuksessa sirpa pietikäinen eu meppi on itseasiassa moneen demariin verrattuna vasemmistolaisempi, mutta puolueeseen mahtuu sitten niitä joiden mielestä köyhät, homot, työkyvyttömät, mustat
, vammaiset, vanhukset on heikointa ainesta josta pitää päästä eroon tavalla tai toisella. Ikävä kyllä suurinosa paljon lähempänä jobbik-puolueen aatetta kuin pietikäistä ja nuorten ryhmä täynnä fasisti-kapitalisteja.
Nimimerkin jj kannattaisi harjoitella luetun ymmärtämistä. Minun lukutaidollani kukaan täällä ei ole verrannut toisiinsa Jobbikia ja Kokoomusta.

Sen sijaan Orbanin Fidesz, Kataisen Kokoomus ja Putinin Jedinana Rossija (yhtenäinen Venäjä) kuuluvat samaan Euroopan oikeustopuolueiden perheeseen.

Mitä tulee Putinin ja Arhinmäen yhteiseen taustaan, olen jokseenkin varma siitä, että Arhinmäki ei ole koskaan kuulunut mihinkään kommunistipuolueeseen, kun taas Putin mitä todennäköisimmin on.
Samaiseen oikeistopuolueiden ryhmään voi sijoittaa myös Ruotsin Maltillisen kokoomuksen. Valokeilaa sinne tai tuonne kohdistamalla voidaan jokin asia saada näyttämään vähän enemmän siltä kuin tuolta.
Toki tuohon Euroopan konservatiivipuolueiden ryhmittymään kuuluu pilvin pimein "keskustaoikeistolaisia" ja "kristillisdemokraattisia" puolueita eri maista (tosin ei Britanniasta), mutta aiemmissa puheenvuoroissa valokeilassa olivat nimenomaan Suomi, Venäjä ja Unkari.
Suomi-ulottuvuuden päätyminen yllättäen valokeilaan tässä kai huomiota juuri herättikin; siksi kokonaisuuden selvittämisen jättäminen vaillinaiseksi on... vähän vaillinaista, ellei sitten vähän tarkoitushakuista.
Suomalaisia ja Suomen parasta toivovia kaiketi valtaosa tämän sivuston lukijoista on. Siksi ei pitäisi olla yllättävää, että uutisten vaikutuksia meihin ja niiden mahdollisia suomiulottuvuuksia halutaan nostaa erityisesti esille.

Suomi ei ole saari, vaikka se joskus menneisyydessä kieltämättä kovasti sellaiselta vaikuttikin. Meillä on yhä enenevässä määrin suhteita ja myös riippuvuussuhteita eri puolille maailmaa. Ennen ne tahtoivat suuntautua kovasti vain yhteen suuntaan, mutta kirjo on vuosien mittaan (onneksi) lisääntynyt. Siksikin on hyvä peilata tilannettamme muihin ja tiedostaa, keiden joukossa itse kukin täällä tänä päivänä seisoo ja kenen lippua kantaa.
Niin, niitä Suomi-ulottuvuuksia voi toki nostella esille ja samalla jättää peilaamatta ulottuvuutta muihin asiaan liittyviin muuttujiin. Sellaisia ovat esimerkiksi paikallinen historia ja arvoympäristö. Pohjanlahden takainen yhteiskunta vertautuu taustoiltaan omaamme voimakkaammin kuin vaikkapa Unkari, Venäjästä nyt puhumattakaan.

Totta kai kansainvälisesti poliittisten blokkien sisällä on yhdistäviä tekijöitä. Mutta on myös eroja. Jonkin ympäristön vallitsevat asenteet ja arvostukset eivät diktatuureja lukuunottamatta ole jollain tavalla siksi, että jokin tietty ryhmä on pitämässä valtaa, vaan koska paikalliset ihmiset haluavat asioiden olevan tietyllä lailla. Venäjän kohdalla on vähän kiikun-kaakun, onko meno diktatuuria vai ei.

Kaikenlaisia irrallisia heittoja on usein kuultu Timo Soinin suunnalta, ja ainakin minun korviini ne kuulostavat usein populistisilta yksinkertaistuksilta. Populismi ei ole perussuomalaisten yksinoikeus.

Minä muuten seison siinä joukossa, jolle muutos ei ole itsetarkoituksellista, mutta havaittuihin ongelmiin on syytä etsiä tarvittaessa kestäviä uusia ratkaisuja.