Ihmisoikeustoimijoiden seminaari eduskunnassa ruoti lgbt-kyselyn tuloksia (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • human
  • 12.6.2013 19:24
Hmmm, jos vastaajista 7 % oli trans-ihmisiä, niin mitenkähän raportissa tulosten mukaan keskeisiä ongelmia ovat vain transihmisten syrjintä?

Valitettavasti trans-ihmiset aina joskus aiheuttavat myös itse ongelmaa, tuppautumalla "tyttöilemään" vähän liian kanssa joka paikkaan, esim. vain miesten bileisiin. (Toki syypää trans-ihmisten tuputtautumiseen ovat myös pippaloitten järjestäjät, jotka eivät ole halunneet järjestää trans&bi -yhteensoppii pippaloita erikseen).

Työpaikallehan sitä kenenkään seksuaalisuutta ei kannata ihan ylenmäärin tunkea, sillä se ei kuulu useimpiinkaan ammatteihin.

Kommenttia muokattu: 12.06.2013 klo 19:27
  • 2 / 4
  • puppeliassi
  • 12.6.2013 21:37
human kyllä ihmisen pitäisi saada olla oma itsensä työpaikallaan ja kaikkialla muuallakin ilman pelkoa.

oletko sä oikeasti transfobi vai onko joku hakkeroinut sun tunnuksen salasanan, kun yleensä et noin törkeästi ole puhunut?
  • 3 / 4
  • SaintJudy
  • 13.6.2013 22:41
Human: mistä ihmeestä tuo sinun bi-drag-transfobiasi oikein kumpuaa? Olet toistuvasti täällä viitannut "natsaamiseen", "tuppautumiseen" ja jopa "siivoamassa" tiettyjä ihmisiä paikoista, minne ne eivät sinun mielestäsi kuulu.
Drag Queeneja on ollut miestenbileiden juontajina, esim. karhu-risteilyllä ja muistaakseni Strokessa. Itse en ole kiinnittänyt huomiota miten paljon trans-ihmisiä "tuppautuu" olemaan paikalla, jos niitä nyt on ollutkaan? Voipi tosin olla, että en ole huomannutkaan, sillä en koe tuota häiritsevänä ilmiönä. Toisaalta biletykseni homobaareissa on viime vuosina ollut hieman joksenkin Helsingissä. Drag on ollut osa homokulttuuria. Pitää muistaa, että mies mekossa on mies mekossa - vaikka se kuinka olisikin kiltti.

Itse huomasin joskus, miten pienikin poikkeama normista koettiin varsinkin homobaareissa häiritsevänä. Homojen avarakatseisuus on tietyltä osiltaan myytti. Nuorempana toisinaan pyrin pukeutumaan niin, että en herättäisi vääränlaista huomiota homobaareissa. Se mikä esimerkiksi goottibileisä ymmärrettiin tiettynä tyylinä, viesti fetissistä homobileissä. Kaikki mikä on esillä, ei ole tarjolla ja valikoitavissa siten, mistä itse nyt sattuu tykkäämään.