Venäjän duuman äänestyksessä homopropagandalaki sai paljon puolustajia (juttukommentit)

  • 1 / 11
  • puppeliassi
  • 25.1.2013 19:53
kyllä järeitäkin keinoja on, mutta se on sitten eri asia halutaanko niitä käyttää, esim salamurhaaja hoitelisi pari ääliötä :D

mutta oikeasti, ei eu ole pahemmin asiaan kantaa ottanut, ettei vaan venäjän johto suutu..
puppelianssi, ei pidä missään nimessä sortua itse pahaan!!!! vaikka pahaa kuinka tekevät muut. Ja nyky-Venäjällä kyse kun ei ole vain "parista ääliöstä", vaan stalinismin ajan peruista ja vanhoillis-nationalistisesta uskonnosta, sekä joittenkin tahojen pahoista toimistakin; esmes: http://akl-web.fi/asevelvollisuus/prostituutiota_asevelvollisilla

Venäjällähän ortodoksipiireissä suosioon on noussut äärioikeistolaisuskonnollisnationalistinen SPK-liike (Союза православных хоругвеносцев), jonka sloganina on “Православие или смерть!” (“Ortodoksisuus tai kuolema”). Liike nauttii myös Venäjän ortodoksikirkon siunausta. Tässä heitä ilmaisemassa mieltään: http://2.bp.blogspot.com/-xzkhAve8__w/Tp7IK2Fr_HI/AAAAAAAAAMo/AQIxa5zYefs/s1600/horugve-2.jpg

Tuon uutisoidun lain voimaantuloonhan vaaditaan vielä kaksi tuon Venäjän parlamentin alahuoneen hyväksyntää, sekä parlamentin ylähuoneen eli federaationeuvoston hyväksyntä ja sitten vielä Putinin allekirjoitus. - Pälkäänpä pahoin että laki tulee voimaan, sillä tulihan se Pietarissakin ja muutamassa muussakin Venäjän kaupungissa.

Vaaranahan on sitten se, että lakia ajaneille tahoille tuo on ensi askel seuraaville toimilleen. Venäjällähän uskonnot ovat tullee mukaan kouluopetukseen (Putinin hallitus sopi asiasta ortodoksien ja islam-tahojen kanssa) ja tuolla lailla kiellettäneen asiallinen kouluinformaatio hlbtiq-ihmisistä, mutta uskonnot saavat varmaankin propagoida omaansa siellä eli kuten Pietarin pormestari on sanonut "homot ovat saatanasta" ja kuten tuo Duuman perhe-, nais- ja lapsivaliokunnan puheenjohtaja Jelena Misulina on myös tuominnut jyrkin sanoin hlbtiq-asiat. Hänhän on väittänyt että hlbtiq-propagandaa tulee tuutin täydeltä joka paikasta.

Kommenttia muokattu: 25.01.2013 klo 21:14
  • 3 / 11
  • puppeliassi
  • 25.1.2013 21:17
se oli mun omalaatuista huumoria, mikä on tavallista asseille. pahoittelen jos joku järkyttyi vitsistä. tosin niinhän porukka tekee...

tosi huono tilanne on muutenkin ihmisillä venäjällä, paitsi rikkailla ja valtaapitävillä. hyvin surullista kehitystä on tullut.
  • 4 / 11
  • Xx_Val_xX
  • 26.1.2013 0:00
En mä ainakaan järkyttynyt sun vitsistäsi, sanoit vain sen mitä mä esimerkiksi ajattelin. Joskus kun jotain lukee ja kuule niin reagointi voi olla mitä vain ja siitä on turha olla pahoillaan. Ihmisiä me kaikki kuitenkin ollaan kaikkine vikoineen ja tunteineen.
Itse Ranneliike-sivuston lukijana olisin kiinnostunut tietämään, ovatko nykypresidenttiämme lähellä olevat tahot HBLQIT-liikkeen piirissä tai muuten alkaneet painostaa häntä kohti ensimmäistä kansainvälisen politiikan piirissä olevaa mielipiteen muodostusta näistä kysymyksistä, vai todetaanko vain kuten eräs toimittaja tällä sivustolla, että "älkää jaksako olla niin negatiivisia, se jäi jo vasemmistolle viime vuosituhannelle".
Eipä tuollaista vielä läheskään tarpeeksi merkittävänä asiana nähdä, että sen takia viitsittäisiin Venäjälle ruveta juuri vastaan sanomaan.
Ihmettelen, miten kaikki negatiivinen nyky-Venäjällä saadaan valjastetuksi aina kommunismin tai Stalinin nuijimiseen.
Ihan niin kuin nyky-Saksan ongelmista syytettäisiin Hitleriä.
  • 9 / 11
  • Riquman1990
  • 27.1.2013 10:49
Onks Venäjä joskus ollu demokratia? Siellä on pitkät perinteet diktatuurissa, epädemokratiassa, korruptiossa ja huonossa hallinnossa.
Aave: Saksassa on tehty paljon tiliä historian kanssa, Venäjällä ei. Toki monet Venäjän ongelmat ovat oikeasti uudempaa perua, mutta usein huomaa, ettei Venäjällä ole kovi suuresti puhallettu kuitenkaan pilliin, erilaisista mullistuksista huolimatta. Kun ei peiliin katso, voi jäädä huolimattomasti napitettu paita huolimattomasti napitetuksi.
Inhottava tilanne Venäjällä, mutta ei mitenkään harvinainen.
Koko 2000-luvun Venäjällä on vaikeutettu kansalaisjärjestöjen toimintaa ja tämä homopropagandalaki on yksi askel tuossa pitkässä ketjussa.
Toivon tietenkin typerän lain suhteen parasta mahdollista lopputulosta - hylkäämistä, mutta realistina en löisi asiasta vetoa.

Sijoittamisesta Venäjälle.
Joskus vuosia sitten ostin Venäjä-sijoitusrahastoa. Rahasto itse on tuottanut ihan mukavasti.
Venäjä on rahastonhoitajien mukaan hyvä sijoituskohde, koska P/E luku on 6. Kuitenkin Venäjästä on kehittymässä homofobinen valtio. Eettiselle sijoittajalle riittää taas pohdintaa sijoituspäätösten suhteen.

P/E=osakkeen hinta jaettuna osakekohtaisella tuloksella.