Buju Banton: ´Minun ja hinttien välillä on jatkuva sota´ (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • Pera
  • 20.10.2009 8:38
Sanoisin kyllä että tuon tyypin on turha tulla tänne meille lietsomaan oksettavia vihasanoituksiaan. Mistäs Buju muuten luulee ettei hän voisi saada köniinsä pahemman kerran, vaan että homot ovat niitä jotka joutuvat kärsimään...
  • 2 / 4
  • Raggamuffin
  • 14.12.2009 18:01
Buju on aivan käsittämättömän kova jätkä. Uskomaton ääni ja järjetön karisma. Maassa maan tavalla, Jamaikalla on eri meno kuin Suomessa. Miksi sanoitukset pitää ymmärtää tahallaan väärin?
  • 3 / 4
  • InInI
  • 14.1.2013 23:32
Bujun toimintaa en (ainakaan mikäli uutinen pitää paikkansa) arvosta mutta on naurettavaa leimata koko Jamaikan ja erityisesti rastafarien kulttuuri! Ensinnäkin Buju ei ole kristitty vaan rastafarI ja yleisesti ottaen rastafarit ovat rauhanomaista ja harmitonta väkeä verrattuna Jamaikan asejengeihin ja poliiseihinkin...
  • 4 / 4
  • Pink Butterfly
  • 23.10.2014 16:53
Reggaen perinteinen rytmi sinänsä innovatiivinen (joskin liian ehkä jo liian kauan paikallaan jauhanut) mutta musiikista viis´ tämä ´Buju Banton´-taiteilijanimellä esiintynyt hyypiö on nykyisin (ja aivan asiasta) vähintään kymmenen vuoden kakkua jenkeissä lusiva rikollinen.Hyvä näin-emmepähän kuule hänestä pitkään aikaan.
Eipä silti ,kyllä tuo jamaikalaisten paikallinen ´reggae-kreolienglanti slangisanoineen ja peiteilmaisuineen ja muutenkin eksoottisesta ääntämistavastaan johtuen jäi vamasti useimmilta suomalaiskuulijoilta ymmärtämättä. Hyvä näin.Olen lukenut tuon ´ laulun´ (sikäli kun sitä nyt sellaiseksi voi nimittää) tekstin sanaselityksineen ja voin vakuuttaa,että täyttä vihapropagandaroskaa oli alusta loppuun.

Bye ,bye Buju Banton-toivottavasti et saa mitään armahdusta tuomiostasi.Et ainoastaa kehottanut muita vaan myös TOTEUTIT itse vihasanomaasi.Kärsi nyt siitä.